Jom Menjadi Rakan Blog Shakhanf... Daftar DI SINI.

Name:
Email Address:

form mail

Monday, July 11, 2011

Fakta Kesihatan... Satay, Udang, koayteow dsb.

Produk Pengguna dan Makanan yang signifikan mendatangkan kanser.

1.Jika anda makan satay....jangan pula lupa timunnya, sebabnya memakan satay bersama karbon yang terhasil selepas pembakaran akan mendatangkan kesan karsinogen! Apa bendanya karsinogen tu? (Ianya ialah suatu keadaan yang menyebabkan barah). Timun pula adalah anti-karsinogen.

2.Jangan makan udang selepas mengambil pil vitamin C !!. Yang mana anda akan mati keracunan Arsenik dalam beberapa jam sahaja.

3.Barah -akibat penggunaan bahan dalam shampoo.Balik rumah dan pergi periksa.Tukarlah ke jenama lain sebelum terlambat, jika kandungan dalam shampoo anda mengandungi Sodium Laureth Sulfate atau ringkasnya SLS.Bahan ini akan menyebabkan barah dalam jangka masa yang panjang dan ini bukannya jenaka.

4.Kepada penggemar makanan jenis mee segera (tak kiralah mee segera, koayteow dsb), Pastikan berhenti makan dulu sekurang-kurangnya 3 hari selepas mengambil mee segera sebelum mengambil paket yang seterusnya. Maklumat yang dikongsi bersama dengan seorang doktor.Keluarga saya telah menghentikan pengambilan makanan ini setelah mendapat tahu berkenaan salutan wax keatas makanan ini. Inilah yang menyebabkan mee segera tidak melekat antara satu sama lain apabila dimasak. Telah dinyatakan terdahulu melalui SEORANG AKTOR dari SBC (sekarang ni dikenali sebagai TCS).Beberapab tahun lalu, yang mana kariernya membuatkan beliau sangat sibuk untuk memasak, jalan mudah mengambil mee segera setiap hari.Kemudiannya beliau disahkan menghidap barah.Barahnya disebabkan wax dalam mee segera.Doktor juga memberitahu yang badan manusia memerlukan 2 hari untuk membersihkan wax dari sistem badan.

Fakta ini diperoleh melalui rakan dalam email. Walaupun kajian perinci masih dijalankan untuk mengenalpasti tahap risiko berkaitan semua punca-punca bahan ini adalah dinasihatkan untuk kita semua ambil langkah berjaga-jaga untuk kesihatan diri sendiri. Jadilah pengguna bijak dan prihatin !

No comments:

Post a Comment